lördag 18 februari 2012

Nytt projekt : Patchwork!

Jag har hoppat på ett nytt projekt, efter den misslyckade klänningen... Det blir en lapptekniks munkjacka, som ni vet har jag ingen kamera längre.. Jätte tråkigt. Men jag har lite inspirations bilder till er som undrar hur fanken jag menar ;)

Pixie Clothing Tribal clothing Festival Top CUsTom Made FOr YoU PatchY wrAp TRibAL ToPPixie Clothing Tribal clothing Festival Top CUsTom Made FOr YoU PatchY wrAp TRibAL ToP
http://www.etsy.com/shop/IntergalacticApparel?ref=top_trail

Den munkjacka jag syr nu har samma princip, men har bara två tyger - en gammal batik tröja i beige och mörkblå och en ljusblå sammetströja... Tyvärr har jag inte någon fuskpäls liggande - det hade varit pricken över i:et! Sen tänker jag sätta en dragkedja istället för omlott tröja. Den gröna tröjan till vänster är så förbaskat snygg! Mmmmm!!!

Fortsätter att sy alla mina kläder själv - och har lugnat mina konsumtions nerver... Även när det gäller loppis. Men idag ska jag in och fika i stan tror jag, ska träffa en kompis jag sällan ser och saknar! Då finns ju loppisarna/second hand nära.. Yay! Ska leta efter gamla stickade tröjor som har snygga mönster att klippa sönder och sy om till nya fina grejer, kanske en sådan här:

RESERVED for katherineglasz   mustard yellow pixie gypsy hippie coat made of upcycled  nittet wool sweaters and wool fabric
http://www.etsy.com/listing/89672719/reserved-for-katherineglasz-mustard

2 kommentarer:

  1. They are absolutely beautiful, but I have too admit that it`s not my design. It´s from a shop that I love on Etsy.com - see the link below the photo...

    Thank you for reading my blog:) Do you translate my text??

    Love Sanne

    SvaraRadera