söndag 22 januari 2012

Yeah!

Min pedal till symaskinen är återfunnen, jag var bombsäker på att den låg i någon låda hos svärmor. Icke! Ludde hittade den vid den sista tömningen i gamla lägenheten. Så nu jädrar! Har sprätt upp mina snickarbyxor som får bli klänning/kjol istället.

Har så mycket att se fram emot nu. Nya symönster på ingång och massa tyger att dyka ner i. En ny trädgårdsplätt att gräva i. Och våren! Älskade våren är det inte långt kvar till.

Var på Erikshjälpen igår, här i Kristianstad. Det var packat med folk, min gissning är att eftersom Antikrundan startat igen på TV rusar alla efter kap på second hand. Jag fyndade också, en jätte fin lykta i smidesjärn med en siluett av en deformerad gubbe (hehe) och ett gardin tyg i guld/senapsgul färg. Tyget ska jag sy en söt liten A-klänning i äkta 60-tal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar